måndag 23 maj 2016

Spela minigolf



Nu är det dags för en uppgift från Bosse igen.

Vi ska spela minigolf..

Det var ett tag sedan jag gjorde det.

Det var när man var i Halmstad på sommaren hos svärföräldrarna i deras stuga.

Ett antal år sedan är det allt.

Vi har varit ute i iskallt vinterväder och kollat gravstenar ...

Så nu borde man inte klaga ,,MEN idag var det liiite väl varmt att spela..

Men jag valde dag själv..



Ljungby camping fick bli

 målet och deras 18-håls bana.


Här skrek jag Jippie !!!!! där satte jag första spiken :-)


Och här kom spik nr 2

Säkert de två lättaste banorna att just få spik på ...

Men jag är supernöjd ....



Fast slutresultatet är ju inte så värst imponerande.

Lite dålig koncentration p g a värmen och lite vätskebrist kanske ...

Man kan ju alltid skylla på det ..

7 kommentarer:

  1. Minigolf är kul! Men jag har som du oftast problem med koncentrationen...

    SvaraRadera
  2. Kul att lekkompis nummer ett dök upp.
    Det hade kanske varit bättre med gravstensuppgift igår. :) På kyrkogården fanns säkert skugga från träden. Vilken värme det plötsligt blev. Du skulle behövt en vätskedepå då och då.
    Hade jag spelat minigolf igår eftermiddag skulle jag fått 18 st tior. När jag kom ut i det starka ljuset, efter ögonbottenfotograferingen var det tur att det fanns någon att hålla i handen och som kunde köra hem mig. Jag blundade hela vägen till bilen.
    Då har du också varit i Halmstad på somrarna. Kanske spelat på Japan. Eller hade de stuga åt Tylösandshållet?
    Det gick tydligen jättebra för dig i början och bra ända fram till du la upp bollen på bana nummer sjutton. Typiskt att det direkt blev en tia till, för att du antagligen redan tappat all koncentration. Tur för dig att det inte var tjugo banor. :) När jag spelar på nya ställen har jag alltid en övre gräns som jag inte vill nå. Det får inte bli tresiffrigt, över hundra slag. Det kämpar jag alltid för. Den gränsen klarade du med råge.
    Tisdagskram från Bosse

    SvaraRadera
  3. Grattis, ser att du är klar ,-)
    Har spelat bangolf för första gången ,-)
    Hade inte Bosse hittat på det här så skulle jag väl aldrig kommit nära en golfboll ,-)
    Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  4. Grattis! Och två spikar är riktigt bra. Snabbt utfört också!
    Och både frisk luft och motion får man ju.
    Ska ge mig ut idag på en träningsrunda. Känner att jag är lite ringrostig.
    Trevlig onsdag!

    SvaraRadera

  5. Fin utfört uppdrag, 2 spik på raken wow.... :D)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Jisses ... så duktig du är - två spikar! Verkligen bra jobbat!
    Jag tror jag hoppar över Bosses uppdrag den här gången. Har inte spelat på evigheter och har inte någon som vill följa med. Att ta en ensam runda lockar inte...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Det klarade du med glans må jag säga. Själv hoppade jag. Det är många år sedan jag spelade nu så det får jag nog se till göra någon gång i sommar. Ha det så gott!

    SvaraRadera