onsdag 11 maj 2016

småkryp-Bosses utmaning



Bosse har tvingat ut oss i skog och mark den här veckan.. svettig och svärande 

har jag lyft på var och varannan sten i skogen.letat efter djurbajs och kollat i 

luften efter fjärilar.





Men .....

Tydligen hungerstrejkar djuren för de bajsar då sannerligen inte


här hos mej och småkrypen har gått i dvala i värmen.


Mitt bidrag blir lite haltande därav




Efter lite Googlande fick jag fram att detta ska vara en snytbagge..Vad den gör på min trappa kan man undra .De brukar ju vara ute och käka granar i skogen.


På min sibiriska nunneört satt denna lilla myra.




På blomman bredvid satt denna humla



Igårkväll sprang en liten spindel fram under golvlisten...den dog en säker död ,så nu blir det regn :-) Ni ser väl att det är en spindel??


Flugan gottade sig i solens sken.


Så var det det här med bajset .......




Detta bajs (jo, det är bajs och inte kottar) 
hittade jag till slut .Jag kan säja att det var inte färskt ..mer från Hedenhöstiden








1 kommentar:

  1. Du får inte svära i skogen. Nu fick jag förklaringen till att vädret blivit kyligare. Din behandling av den oskyldiga spindeln. :) Finns det inga vackra fjärilar i Småland? Kan den stora högen visitkort vara från vildsvin? Tänk om jag kunnat fråga Carl von Linné.
    Kram Bosse

    SvaraRadera